Khamis, 3 Mac 2011

Terbaru daripada new Zealand





Ustaz Subri bersama Dr Hj Anis Rahman di mana beliau merupakan Muslim pertama di Hamilton ini lebih kurang 30 ke 40 tahun lepas. Rumah beliau menjadi masjid pertama di Hamilton sebelum berpindah ke bangunan masjid yang ada sekarang ini. Beliau yang berasal dari India ada juga seorang saintis terkemuka di NZ ini dan beliau pakar dalam bidang pertanian. Beliau pernah ke Malaysia utk lawatan kerja malah anak lelaki beliau menetap di Shah Alam, Selangor.

Beliau bukan sahaja disegani sebagai saintis tetapi juga sebagai ahli agama. Beliau pernah memegang jawatan penting di dalam FIANZ (Federation Islamic Association New Zealand) dan terlibat dalam pembangunan dan perkembangan Islam di NZ ini.

Di bawah ini dilampirkan link utk mengetahu lebih lanjut mengenai diri Dr Anis Rahman,

http://www.scopus.com/authid/detail.url?authorId=7402940192

http://www.asean.fta.govt.nz/malaysia-science-and-technology

http://www.fianz.co.nz/aboutus/nzmuslims_content.php

Link tersebut juga jelas menunjukkan yg Dr. Anis juga terlibat dlm kerjasama Malaysia dan NEw Zealand dalam pelbagai bidang sains.

Sekarang Dr Anis Rahman masih lagi bekerja sebagai Team Leader, Plant Protection di AgResearch Limited, Ruakura Research Centre, East Street, Private Bag 3123, Hamilton 3240, Hamilton.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan